maanantai 23. maaliskuuta 2015

Sähköpostiviestit


Sähköpostit ovat

Yhdistelmä vapaamuotoista ja virallista viestintää > tilanteen, asian ja vastaanottajan mukaan päätettävä virallisuuden aste

Työelämässä nekin noudattava liikeviestien ”sääntöjä” 

Kun kirjoitat sähköposteja, muista seuraavat kohdat:
 Anna viestillesi AINA OTSIKKO, joka kertoo asian ytimen.

Tervehdi sopivalla tavalla (Hei, Hyvä asiakkaamme)

Kirjoita asiasi lyhyesti ja jaa teksti asiakohtaisesti kappaleisiin.

Tarkista viesti ennen lähettämistä.

Syötä vastaanottajan osoitetiedot piilokopio-kenttään, jos et halua vastaanottajien näkevän toistensa tietoja.

Allekirjoitukseksi ei riitä työelämässä pelkkä kirjoittajan nimi. Tapana on kirjoittaa myös titteli ja yrityksen nimi sekä yhteystiedot. (Nämä ovat yleensä valmiina allekirjoituksena.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti